6/8 - Dressyr

Idag blev det ett dressyrpass på min älskling! :)
Jag började med att longera henne en stund, för jag ville göra av med lite energi innan vi började, för jag vet att det blir lite bråkigt mellan oss i början annars :P



Jag började med att rida med hacket, för hon har ett litet sår i munngipan så jag tänkte att jag kunde rida med hacket istället. Men hon känns inge bra på det, tror jag det sitter lite fel. Hon vill ju så gärna tugga på nånting, så hon går och tuggar i luften istället och det är bara jätte irriterande!!



Så jag bytte till ett träns med bett istället :P
Jag tränade ganska mycket på hela fyrkantspåret, för det blir oftast lätt att jag fastnar på volten och nöter. Hon var riktigt duktig, när hon mjuknat och började slappna av. Jag börjar få till traven på henne också, vilket är skönt då hon alltid haft svårt för traven! :) Tycker det är så härlig känsla att flyga över långsidan i lite ökat trav och verkligen känna de mäktiga djuren arbeta under sig!! :D (Lilla Pia kan faktiskt också kännas lite mäktig iblandxD)



Jag är nöjd!


Kommentarer
Postat av: Linn

hahaha, så du avslutade inte med lite galopp på ängen?? ;P <3

2011-08-06 @ 19:48:49
URL: http://linnshastliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0