Måste skriva av mig.

Dålig dag, dåligt år.... dåligt liv?
Jag är så trött på allt det alltid blir fel, att det alltid blir skit av allt!
Jag menar, det är ju ingen idé alls att kämpa om det ändå går åt helvete?
Jag menar allt verkligen, säg nånting som fungerar bra? Som man är nöjd med och som faktiskt går BRA. Ingenting, kul. Jag syfftar inte på nånting speciellt utan ALLT. Man får ju noll motivation, och det suger verkligen. Att man ens orkar! Som jag sagt förut, Jag vill, Jag kan, Jag ska, men det går inte.
Och så känns det som att det går perfekt för alla andra och då blir man sur på sig själv också. Att man är så dålig.
Man kan ha väldigt olika syn på saker, jag tänkte mycket på det imorse. Kolla här. (Dock bara om ett tillfälle)

Positiv inställning:
Jag vaknade till droppande regn mot fönstret och hade från början ingen lust att gå upp, men så kom jag på att det var fredag, och då blev jag genast mycket piggare och tänkte att det var skönt att det bara var en dag kvar till helgen. Mamma åkte tidigare så jag skulle cykla upp till bussen, skönt med lite frisk luft. När jag cyklade längst vägen så känner man den goda doften av hästarna som står och betar i hagarna. Härligt.

Negativ inställning:
Jag vaknade av att regnet smattrade på rutan, kul, regn idag igen! Jag orkade verkligen inte dra mig ur sängen för att gå ner och äta frukost. Jag sov så länge jag kunde innan jag steg ur sängen. Blä, frukost äckligaste måltiden på dygnet. Gillar inte att äta direkt när jag vaknat.
Mamma skulle åka tidigare idag, vilket betydde att jag skulle behöva cykla upp till bussen i duggregnet. Den tanken fick mig att dra ut på tandborstningen. Sista minutrarna fick jag stressa, sprang ut och trampade iväg mot bussen. Jag var tvungen att stå upp hela vägen för sadeln var blöt. Man vill ju inte bli blöt det första man blir.

Ah, för mig är det olika varje dag. Jag brukar oftast inte tänka på såna här stunder utan hela livet.
Man får väl vara glad att man föddes? :) Jag ville ha EN smilis i det här dystra inlägget.

Roligt inlägg? Men jag kände att jag behövde skriva av mig, ibland kan det hjälpa att sätta sig på en sten i skogen och bara rensa tankarna. Men jag tycker det är så skönt att skriva av sig nånstans också. Och det får bli på bloggen.



En liten bild får ni också.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Förstår helt hur du menar. Man bara kämpar och ändå känns det inte som att något riktigt bra händer i livet? Visst livet är inte dåligt men det är heller inte underbart och fantastiskt. Så man bara går runt och väntar på att något riktigt bra ska hända en, och när det aldrig händer så orkar man bara inte bry sig längre..

Kram på di! <3

2010-09-25 @ 00:16:55
URL: http://hejhumor.blogg.se/
Postat av: Sandra

Svar: Aa jag fattar precis. Men man får hålla ut så kommer det en dag :D

2010-09-25 @ 15:49:18
URL: http://hejhumor.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tänk på det positiva, det finns. Du har en bästa vän och massa vänner, du har en häst, du har din familj. Du har en kamera haha :) gå ut och fota om du inte kan sluta tänka, gå till stallet vad som helst. uppskatta det du har när du tycker allt går åt helvete

2010-09-25 @ 16:21:00
URL: http://placeinthesun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0