21/12 - Måste det vara så jobbigt?

Som ni vet, eller kanske inte vet, så har jag ju planerat att sälja snuttis (pia) eftersom jag inte har tid och pengarna rinner iväg. Det är precis så att jag hinner med henne nu, och det kommer inte bli lugnare i gymnasiet. Eftersom jag ska bo på internat (antagligen) och kommer varken ha tid eller pengar till att ha nån häst då heller så är det bästa alternativet att sälja henne.. Självklart vill jag inte det.. jag vill verkligen, verkligen inte det. Men vad ska jag göra?
Ta med henne, så får hon stå där och ruttna? Knappast.
Jag la ut henne på annons för ungefär 2 månader sedan, fick några intressanta och några mindre intressanta tittare. Men hur bra jag än tyckte att personen verkade (via mail iof) så kan jag inte komma till skott.. Jag vill inte att nån ska komma och rida min hät för att sen kanske köpa henne!? Det funkar inte.. men jag måste!

Därför bestämde jag mig för att ha henne under vintern (med annons ute, för att se om intresset finns), så får jag ge så mycket tid jag hinner till henne. Men jag vet att jag måste sälja henne i vår/sommar, och att ha den i huvudet hela tiden är så jävla jobbigt. Så fort jag tänker på gymnasievalet så kommer det upp igen, och jag orkar inte. Jag älskar ju Pia.

Häromdagen så var det en tjej som hörde av sig och sa att hon sett annonsen och hon verkade intresserad (dock var det inget som intresserad mig.. tyvärr.. eller?) och då tänkte jag att jag skulle uppdatera annonsen, så jag skrev en ny (ikväll) och la ut den.. Har fått en till som är intresserad nu, men jag vet inte vad jag ska göra!! Jag vill ju inte.. men ja måste ju.. men inte än.. !

Jag kan inte tänka mig ett liv utan häst, det funkar inte! Jag har haft häst/foderhäst (same same) i .. ja, ett par år och då kan jag ju helt plöstligt inte bara vara utan? Vad fan ska man göra på helgerna? Eller efter skolan? Eller på loven!!? UNDER SOMMAREN!? Nej.. det funkar inte att inte ha häst under sommmaren! Men jag måste ju få henne såld innan sommaren (helst) så att jag inte står där sen med häst och hela köret så ska jag åka iväg flera mil och plugga.

Jag behövde skriva av mig, rätt skönt. Kommer inte kunna somna nu, (som vanligt) bara för att jag ligger och grubblar över detta. kul. Tror inte nån läste den här texten, och det är inget jag är ute efter heller. För jag behövde somsagt skriva av mig.. jag behöver sånt ibland.

love u


Kommentarer
Postat av: Linn

Stackars dig, vet hur du känner dig!! <3

Men du vet väl att du alltid får komma hit och rida om du vill? ;) Under lov och så..

Kramis

2010-12-22 @ 09:27:52
Postat av: tovis

nej men fyfan vad hemskt! ursch skulle inte kunna tänka mig vad jobbigt.. vart ska du plugga då?

2010-12-24 @ 04:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0